پشم سنگ تخته ای در نما 1

استفاده از عایق پشم سنگ تخته ای, در نمای ساختمان می تواند به راحتی ساختمان را در برابر بدی آب و هوا و نفوذ آب و رطوبت به داخل محافظت کند.

عایق تخته ای پشم سنگ چیست

پشم سنگ که از مذاب شدن سنگ های بازالت در دمای 1500 درجه سانتیگراد و اضافه شدن رزین و سایر مواد دیگر طی فرآیندی تولید میشود.

ماده اولیه تولید انواع پشم سنگ تخته ای ، عایق پتویی ، لوله ای و لحافی همان پشم سنگ فله ای ست که بسته به نوع محصول به آن رزین و روغن اضافه شده و پخت نیز انجام می شود.

پشم سنگ بدلیل تولید از سنگ خواص و ویژگی های زیادی را از سنگ باخود دارد که باعث شده تا از سایر عایق های معدنی از جمله پشم شیشه و پشم سرامیک متمایز گردد.

تفاوت عایق های معدنی علاوه بر ماده اولیه آنها در میزان تحمل حرارت و ضریب انتقال حرارت با یکدیگر متفاوت هستند.

پشم سنگ می تواند عایق حرارتی خوبی باشد زیرا حرارت را تا 750 درجه سانتیگراد را می تواند تحمل نماید.بنابراین یکی از مصالح خوب برای استفاده از آن در عایق کاری حرارتی بخش های مختلف ساختمان است.

پشم سنگ تخته ای در ساختمان

نقش پشم سنگ تخته ای در نمای ساختمان

استفاده از عایق پشم سنگ تخته ای در نمای ساختمان موجب کاهش اتلاف حرارتی از 30 تا 50% می شود.

البته عایق کاری ساختمان با استفاده از پشم سنگ تنها موجب کاهش اتلاف حرارت و حفظ تعادل بین گرمایش و سرمایش نمی شود، بلکه از ویژگی عایق صوتی بودن پشم سنگ نیز استفاده می شود و مانع از ورود و یا خروج صدا می شود.

بکاربردن پشم سنگ تخته ای در ساختمان علاوه بر ایجاد محیط آرام و آکوستیک به تهویه هوای داخلی ساختمان نیز کمک میکند.

برآورده کردن نیاز های حرارتی , زیبایی و محافظت در برابر رطوبت ساختمان باعث شده تا برای حفظ آسایش محیط کار و زندگی استفاده از پشم سنگ بعنوان یکی از مصالح ساختمانی بیشتر گردد.

با وجود ساده بودن روش نصب پشم سنگ و نگهداری آسان و سریع محصولا عایق پشم سنگ هزینه تمام شده ساختمان نیز کاهش می یابد.

مزایای استفاده از پشم سنگ تخته ای

همانطورکه گفته شد استفاده از پشم سنگ تخته ای در بخش های مختلف ساختمان ازجمله نمای ساختمان ، کف ،سقف و دیوارها در کاهش هزینه های مصرف انرژی و تلفات انرژی بسیار چشم گیر است.

از مزایای پشم سنگ در کاربرد پشم سنگ برای ساختمان سازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-تعادل حرارتی مطلوب در فصول مختلف سال
– تنظیم رطوبت بهینه
– تنوع در طراحی
– ترکیب شدن آن با مصالح ساختمانی متنوع
– ایجاد دوام در نماهای داری عایق پشم سنگ
– مقاومت در برابر اشعه uv
– ساده بودن روش نصب پشم سنگ
– ضد حریق بودن
– قابلیت بازیافت و بازگشت به چرخه تولید
– صرفه جویی اقتصادی

خرید پشم سنگ تخته ای و مصالح ساختمانی

امروزه باتوجه به مزایای پشم سنگ و فراوانی کاربرد آن در بخش های مختلف ساختمان سازی وصنعت تولید آن در کارخانه های زیادی انجام می گیرد.

ازجمله شرکت ها در اصفهان می توان به پشم سنگ آسیا ، پارامیس ، فراز عایق ، ویلا ، جهان عایق پارس ، اسپادانا ، پوشینگر و بسیاری از شرکت هااز جمله عایق ایران در تهران به تولید این محصول مشغول هستند.

عرضه و توزیع پشم سنگ در بازار عایق های حرارتی و صوتی به دلیل فراوانی مزایا و کاربرد آن قابل ملاحظه است.

نکته قابل توجه هنگام خرید پشم سنگ ، انتخاب نوع محصول است که باید با توجه به دمای کارکرد ، میزان صدا برای عایق کاری صوتی و آب و هوای محیط انجام گردد.

در صورتی که دانسیته پشم سنگ و ضخامت آن بدرستی انتخاب نگردد نه تنها بازدهی خود را نخواهد داشت بلکه ویژگی های خود را نیز از دست نخواهد داد.

بنابر این هنگام خرید پشم سنگ با انتخاب صحیح می توانید با یک هزینه سه ویژگی مهم عایق حرارتی ، عایق صوتی و ضدحریق بودن را برای ساختمان خود داشته باشید و در کاهش هزینه های انرژی کمک شایانی داشته باشید.

درصورت نیاز به راهنمایی و دریافت قیمت پشم سنگ برای خرید آن می توانید از طریق صفحه تماس با ما با همکاران ما ارتباط برقرار نمایید.