تجارت پشم سنگ تهران ، اصفهان و مشهد در مراکز فروش پشم سنگ با قیمت مناسب ارائه می شود. پشم سنگ عایق صوتی حرارتی است که در بسیاری از فروشگاه ها با توجه به ویژگی های منحصر بفرد و عملکردهای بالایی که در صنایع و تاسیسات دارد به فروش می رسد.

پشم سنگ و پشم سرباره

عایق صوتی حرارتی پشم سرباره از ذوب مواد سرباره کوره های بلند ذوب آهن و پشم سنگ از مواد مذاب سنگ های بازالت تولید می شود.

برای تولید پشم سرباره مواد شیمیایی باقی مانده کوره های بلند ذوب آهن به عنوان ماده اولیه این نوع عایق مورد استفاده قرار می گیرد و با ذوب آن ها و تبدیلشان به الیاف این نوع عایق تولید می گردد.

عمده فرایندهای صورت گرفته در تولید عایق سرباره فیزیکی است و ترکیبات شیمیایی مواد سرباره تا تبدیل شده به محصول، به جزء موارد جزئی، تغییراتی نخواهند کرد.

تبدیل ضایعات کوره های ذوب آهن به پشم سرباره، باعث افزایش بهره وری از مواد با تبدیل ضایعات این صنعت به ماده با ارزشی چون عایق پشم سرباره می شود.

این عایق از استانداردهای محیط زیست بسیار بالایی برخوردار است و بر خلاف بعضی از عایق های مشابه مانند پشم شیشه، باعث ایجاد حساسیت و بیماری ای پوستی و ریوی نمی شود.

این موضوع به خصوص برای افرادی که شغل آن ها عایق کاری حرارتی می باشد و دائما با این مواد سر و کار دارد بسیار مهم می باشد.

پشم سنگ از ذوب شدن سنگ های بازالت باقی مانده سنگ های آتشفشانی تولید می شود.

این عایق معدنی پس از قرار گرفتن مواد مذاب در برابر جریان باد بصورت الیاف های ۶ میکرونی تولید می شود و ماده اولیه تولید عایق تخته ای ، عایق لوله ی ، عایق پتویی و عایق لحافی قرار می گیرد.

پشم سنگ بعنوان یک عایق حرارتی و عایق صوتی می تواند تا دمای ۸۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل کند بنابراین عایق مناسبی برای ضد حریق بودن نیز می باشد.

با توجه به این سه ویژگی از مشخصات پشم سنگ می توان گفت این عایق معدنی مناسب و کم هزینه است زیرا با خرید یک عایق ،سه ویژگی مهم عایق ها را بصورت یک جا خواهیم داشت.

استفاده از پشم سنگ تهران ، اصفهان و مشهد

پشم سنگ در زمینه های مختلفی کاربرد دارد که در  زیر به چند نمونه از آن اشاره شده است:

عایق کاری ساختمان با پشم سنگ :

نوع پشم سنگ تخته ای در عایق کاری جای جای ساختمان کاربرد زیادی دارد. مهم ترین کاربرد آن را می توان در استفاده از عایق در بین دیوار های ساختمان اشاره کرد. این عایق در عایق کاری حرارتی ، صدا ، رطوبتی ، الکتریکی و… کاربرد زیادی دارد بدون این که نسبت به سایر محصولات عایق دیگر ، اثرات مخرب زیست محیطی زیادی داشته باشد.

از نوع پشم سنگ لوله ای ای یا عایق پتویی آن می توان عایق کاری لوله های ساختمانی به خصوص بخش شوفاژ خانه استفاده شود. کاربرد این عایق در لوله های ساختمانی سبب می شود که علاوه بر جلوگیری از هدر رفت انرژی ، سبب افزایش راندمان حرارتی مجموعه گردد.

عایق کاری بخش های مختلف صنعتی :

یکی از مهمترین کاربرد هایی که پشم سنگ دارد ، استفاده از پشم سنگ لوله ای برای عایق کاری شبکه پایپینگ است که علاوه بر کاهش هدر رفت انرژی ، به افزایش راندمان حرارتی مجموعه و در نهایت کاهش هزینه تولید منجر می شود.

یکی دیگر از مکان هایی که در صنعت بسیار زیاد نیاز به عایق کاری دارند ، بویلر ها و کوره ها هستند. پشم سنگ پتویی دوخته شده به توری گالوانیزه به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد ، می تواند بهترین گزینه برای عایق کاری انواع کوره و بویلر و ادوات مشابه باشد.

خواص و مزایای پشم سنگ

سال هاست در کشور عزیزمان در اصفهان و تهران پشم سنگ تولید می شود و یکی از عایق های مناسب و باکیفیت در صنعت ساختمان سازی و  در صنایع تولیدی و شیمیایی مصرف و به پشم سنگ تهران و اصفهان شناخته می شود.

با این وجود هنوز بین مردم پشم سنگ شناخته شده نیست و به تازگی در صنعت ساختمان سازی و اجباری شدن عایق کاری ، رفته رفته به جمع مصالح ساختمان پیوسته است.

از جمله مزایای پشم سنگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روش نصب پشم سنگ آسان و وزن آن سبک می باشد
  • عایق حرارتی
  • عایق صوتی
  • عایق در برابر آتش
  • عدم انتشار گازهای سمی
  • با دوام چه در محیط بیرون ساختمان و چه داخل
  • مقاوم در برابر خوردگی مناسب برای سطوح فلزی
  • سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت می باشد

قیمت پشم سنگ تهران ، اصفهان و مشهد

پشم سنگ جز مرغوب ترین عایق های حرارتی است که در عایق کاری های حرارتی و صوتی بسیار پر مصرف است.

قیمت پشم سنگ تهران ، اصفهان و مشهد هرسه با توجه به برند تولیدکننده ، ضخامت و وزن مخصوص پشم سنگ در مراکز فروش عمده پشم سنگ متنوع است .بیشتر مراکز عرضه پشم سنگ با کیفیت ترین و مرغوب ترین محصول را به مصرف کنندگان عرضه می دارند.

انواع محصولات پشم سنگ تهران ، اصفهان و مشهد همگی با کیفیت هستند اما باید با توجه به شرایط عایق کاری نوع پشم سنگ انتخاب گردد.

برای عایق کاری در دمای کم سقف سوله ها و ساختمان های صنعتی از عایق لحافی پشم سنگ استفاده می شود این در حالی است که در دمای بالای 130 درجه پاسخگو نیست.

بنابراین با توجه به محیط وشرایط باید نوع پشم سنگ و سپس وزن مخصوص و ضخامت آن با مشاوره متخصصین در این زمینه انتخاب گردد تا بازدهی خود را داشته باشد.

همانطور که می دانید خرید و فروش پشم سنگ امروزه تجارت برای فروشندگان پشم سنگ بحساب می آید و از طرفی برند های با کیفیت از همین طریق به کشورهای همسایه نیز صادر می گردد.