پشم سنگ عایق صوتی و حرارتی که برای مصارف مختلف صنعتی کاربرد های فراوان دارد و از جمله پرطرفردارترین عایق های حرارتی در کشور ما عایق ایران است که برای عایقکاری بصرفه و باعث کاهش هزینه های مصرف انرژی می گردد.

عایق پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ از جمله عایق های معدنی است که بر پایه مواد معدنی یعنی سنگ های بازالت باقی مانده سنگ های آتشفشانی تولید می شود.

این سنگ ها پس از حرارت دیدن در دمای 1500 درجه سانتیگراد بعد از گذراندن مراحل مربوطه به الیاف های بسیار نازکی تبدیل می شوند.

الیاف های پشم سنگ که پشم سنگ فله ای نامیده می شود ماده اولیه تولید انواع محصولات پشم سنگ با ابعاد ، ضخامت ها و وزن مخصوص پشم سنگ است .

پشم سنگ برای عایق صوتی در استدیوهای صدا برداری ، سالن های کنفرانس و منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

کشور ما ایران پشم سنگ را سالها قبل در لیست محصولات تولیدی خود دارد که امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

پشم سنگ در انواع عایق تخته ای ، عایق پتویی ، عایق لحافی و عایق لوله ای با روکش های فویل آلومینیوم یا کاغذ کرافت و بدون روکش تولید می شود.

ضخامت و ابعاد هر یک از انواع محصولات پشم سنگ متفاوت است اما همه این محصولات می تواندعایق حرارتی و صوتی با خاصیت ضد حریق باشند.

شرکت عایق ایران تامین کننده پشم سنگ

در ایران پشم سنگ سنگ در شرکت های زیادی در اصفهان ، تهران و مشهد تولید می شود و در مراکز فروش عمده پشم سنگ عرضه می شود.

یکی از شرکت های تامین کننده پشم سنگ شرکت عایق ایران است که با مراجعه به سایت این فروشگاه خود را اینگونه معرفی می نماید:

فروشگاه عایق ایران (شرکت نگاه انرژی پارسیان)، تولید و تأمین کننده انواع عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ، پشم سرامیک، عایق الاستومری، پلی یورتان، پلی ایزوسیانورات، کلسیم سیلیکات، و فوم گلاس می باشد.

این شرکت با داشتن انبار در شهر های مختلف می تواند محصول باکیفیت کارخانه های زیادی از جمله شرکت پشم سنگ آسیا ، پشم سنگ پارامیس ، پشم سنگ تهران و .. را با کیفیت و قیمت مناسب در فروشگاه خود عرضه نماید.

مزایاو کاربرد های خرید پشم سنگ

پشم سنگ از جمله عایق های حرارتی و صوتی بوده که می تواند در برابر حریق نیز مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

این عایق حرارتی با دوام می تواند در مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد زیرا عاری از هر گونه باکتری و قارچ می باشد و تخریب نمی شود.

مضرات پشم سنگ برای بدن انسان با رعایت نکات ایمنی ناچیز بوده و دوست محیط زیست است زیرا گازهای سمی از خود منتشر نمی کند.

عایق پشم سنگ پتویی را می توان در دماهای بالا برای عایق کاری کوره ها ، دیگ های بخار، بویلرها، لوله های تقطیر ، تاسیسات و تجهیزات با دمای بالا مورد استفاده قرار داد .

عایق تخته ای پشم سنگ یک عایق صوتی و حرارتی بسیار عالی برای عایق کاری دیوار،کف ، سقف و حتی نمای ساختمان ها برای کاهش مصرف انرژی و آلودگی های صوت کاربرد دارد.

پشم سنگ لحافی که از پر مصرف ترین این عایق است وزن سبک و روش نصب ساده ای داشته برای عایق کاری سقف سوله ها و ساختمان های صنعتی با دمای کمتر از 200 درجه سانتیگراد کاربرد دارد.

عایق پشم سنگ لوله ای که در اندازه های استاندارد لوله های با روکش فویل آلومینیوم یا بدون روکش تولید می شود برای عایق کاری لوله های استفاده دارد.

خرید پشم سنگ برای عایق کاری بصرفه

چرا می گوییم عایق کاری با پشم سنگ بصرفه است ؟

شاید شما این سوال را از خود بارها پرسیده اید ، خرید پشم سنگ برای عایقکاری بصرفه است یا خیر؟

البته با توجه به میزان دمای محل عایقکاری و بودجه مورد نظر استفاده از پشم سنگ بصرفه است.

پشم سنگ همزمان عایق صوتی ، عایق حرارتی و ضد حریق است که همین سه ویژگی بصورت یکجا که از مشخصات پشم سنگ می باشد مهمترین دلیل می باشد.

خرید پشم سنگ ارزان تر از خرید پشم سرامیک است اما ارزان تر از خرید پشم شیشه نیست.

اما شما در مدت زمان طولانی نسبت به تعویض پشم شیشه باید اقدام کنید این در حالی است که قیمت پشم سنگ در طولانی مدت بدلیل طول عمر و دوام زیاد بچشم نخواهد آمد.

در مراکز فروش عمده پشم سنگ ، محصولات پشم سنگ با دانسیته ،ضخامت و ابعاد مختلفی عرضه می شود .

هنگام خرید پشم سنگ علاوه بر قیمت به دانسیته پشم سنگ و ضخامت آن دقت نمایید زیرا اگر ضخامت و وزن مخصوص پشم سنگ درست انتخاب نشود بازدهی پشم سنگ پایین و دیگر عایقکاری بصرفه نخواهد بود.