برای جلوگیری از اتلاف انرژی ، یکی از راهکارهای پیشنهاد عایق کاری بخش های مختلف ساختمان از جمله دیوار ، سقف و کف می باشد.که یکی از مصالح مهم مورد تایید پشم سنگ تخته ای است که برای عایق کاری حرارتی و صوتی دیوارهای ساختمان استفاده می شود.

استفاده از عایق پشم سنگ تخته ای در دیوارها

برای عایق کاری دیوار های ساختمان می توان از عایق پشم سنگ تخته ای به دو روش بدون سازه و با سازه در عایق کاری دیوار و از ساندویچ پنل ها می توان در ستون ها و دیوارهای باربر استفاده نمود.که شرح مختصری در مورد این سه حالت در زیر اشاره شده است:

دیوارهای خارجی

در دیوارهای خارجی حالت  بدون سازه ،عایق تخته ای به وسیله ی خمیری مخصوص مستقیما به دیوار چسبانده می شود. مزایای این روش سهولت و سرعت بالا در نصب، قابلیت رنگ کردن و فضای مناسب برای عبور تاسیسات الکتریکی و مکانیکی می باشد.
عایق تخته ای بکار رفته می تواند از نوع تخته ای دو طرف آلومینیومی، یک طرف آلومینیوم و یک طرف فوم و یا در هر دو طرف فوم باشد. کاغذ آلومینیوم و یا فوم مانع از نفوذ رطوبت به درون ساختار عایق می شود. روی کاغذ آلومینیوم و یا فوم را می توان با بکاربردن توری چشمه دار، گچ کاری کرد.

دیوارهای داخلی

در دیوارهای داخلی حالت سازه، سازه های جداکننده محیط داخلی اجرا می شوند. این دیوارها دارای سازه های فولادی می باشند که عایق تخته ای بر روی آن ها پیچ می شود. فضاهای خالی دیوارها با استفاده از عایق پشم سنگ پوشانده می شوند و این دسترسی تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را نیز فراهم می کند.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یک ساختار سبک می باشند که از یک هسته عایق و دولایه در دوطرفش تشکیل شده است. ساندویچ پانل های پشم سنگ به دلیل سبکی که دارند باعث کاهش بار اضافه ساختمان می شوند که با استفاده از آن ها می توان شناژها، ستون ها و دیوارهای باربر را با ظرفیت کمتری احداث کرد.

ساندویچ پانل های پشم سنگ به دلیل استفاده از خاصیت عایق صوتی حرارتی پشم سنگ به عنوان هسته علاوه بر کاهش بارهای اضافه باعث می شوند که عملکرد حرارتی و صوتی ساختمان بهبود یابد.

عایق پشم سنگ ضریب انتقال حرارت پایینی دارد، از اینرو این پانل های پشم سنگ مانع از انتقال گرما می شوند و باعث کاهش مصرف انرژی می گردند. همچنین پشم سنگ به عنوان یک جاذب صدا عمل می کند و محیطی آرام در فضای داخلی ساختمان به وجود می آورد.

 نوسازی ساختمان و عایق کاری دیوار ها

عایق کاری دیوار قدیمی یکی از چالش هایی است که بسیاری از افراد با آن رو به رو هستند البته در شرایطی که با روش انجام این کار آشنایی نداشته باشند.

بسیاری از خانه هایی که در بیست سال اخیر ساخته شده اند، با استفاده از روش های درست عایق کاری شده اند به این معنا که هزینه تامین انرژی گرمایشی و سرمایشی برای صاحب خانه به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است.

اما بسیاری از خانه های ساخته شده هنوز دارای عایق کایر مناسبی نیستند. در این حالت شاید نتوان بهترین روش های عایق کاری ساختمان را استفاده کرد اما همچنان روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها بتوانید عایق کاری دیوار ساخته شده را انجام دهید.

عایق کاری مجدد این ساختمان ها برای تامین آسایش حرارتی و کیفیت زندگی افرادی که در این ساختمان ها زندگی می کنند یکی از پارمترهای اساسی می باشد.

اگر برای عایق کاری این ساختمان ها از عایق حرارتی استفاده شود که همزمان عایق صوتی نیز باشد مانند عایق پشم سنگ، آکوستیک ساختمان نیز بهبود می یابد.

ایجاد آسایش حرارتی و صوتی می تواند سلامت و رفاه مردم را تامین کند. مهم تر از همه، بازسازی و عایق کاری ساختمان می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی شود، در حالی که باعث کاهش میزان مصرف انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش ساختمان نیز می گردد. این بدین معناست که تعداد افراد بیشتری در محیط سالم و راحت زندگی کنند.

مشخصات پشم سنگ تخته ای و مزایای استفاده از آن

برای تولید این نوع از عایق، سنگ بازالت را در یک کوره مجددا ذوب می کنند تا به صورت مایع ماگما شود. سپس مایع به دست آمده را در معرض فشار زیاد هوا یا بخار در درون گرداننده های دوار با سرعت بالا قرار می دهند تا الیاف هایی ظریف با قطر ۶ میکرون حاصل شود.

الیاف بدست آمده که پشم سنگ فله ای است برای تولید انواع پشم سنگ مانند عایق لوله ای ، عایق پتویی ، عایق لحافی و از جمله عایق تخته ای استفاده می شود

محصول تخته ای پشم سنگ با افزودن رزین مورد نیاز به  پشم سنگ فله ای ،پس از پخت توسط پرس های سنگین گرم فشرده شده تولید می گردد.این نوع پشم سنگ قابلیت پوشش با کاغذ کرافت و ورق آلومنیوم را به یک طرف یا دو طرف ،نیز دارد.

عایق تخته ای پشم سنگ بر روی سطح صاف و با دانسیته های پایین خود بر روی سطوح با شیب کم نصب می شود و پوششی بر روی آن قرار می گیرد .از جمله مزایای پشم سنگ تخته ای می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مزایای پشم سنگ تخته ای:

– عایق حرارتی بسیار عالی
– بهترین عایق صوتی در دانسیته های بالا
– غیرقابل اشتعال
– دافع رطوبت
– نداشتن هیچ اثر شیمیایی
– عاری از هر نوع پوسیدگی
–  فاسد نشدنی
– قابل استفاده در دماهای بسیار بالا
– حمل و نقل آسان
– نصب راحت
– بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
– بسیار مقرون به صرفه
– عدم انتشار گاز های سمی
– دوام زیاد
– سازگاری با محیط زیست

انتخاب و خرید پشم سنگ تخته ای برای عایقکاری ساختمان

با توجه به روش نصب پشم سنگ در دیوار ها برای عایقکاری حرارتی و صوتی و ایجاد آرامش در یک ساختمان همچنین جلوگیری از اتلاف انرژی می توان انتخاب و خرید پشم سنگ را یک روش مقرون بصرفه معرفی نمود.

پشم سنگ تخته ای در دانسیته 80 تا 160 با ضخامت و ابعاد و همچنین روکش های مختلف در کارخانه های تولید پشم سنگ در اصفهان و تهران تولید و عرضه  می گردد.

قیمت پشم سنگ با توجه به مشخصات و کاربرد های آن برای  عایق کاری بخش های مختلف ساختمان متفاوت است بنابراین قبل از خرید باید به مشخصات آن ازجمله دانسیته پشم سنگ دقت نمود.

انتخاب ضخامت و دانسیته پشم سنگ تخته ای با میزان کارکرد آن در عایق حرارتی و عایق صوتی ارتباط مستقیم دارد که این امر مستلزم نظرکارشناسی مهندسین ساختمان  و عایق کاران می باشد.

برای اطلاع از قیمت پشم سنگ تخته ای می توانید با همکاران ما از طریق صفحه تماس با ما ، ارتباط برقرار نموده و قیمت خرید پشم سنگ را دریافت نمایید.