مقاومت حرارتی عایق پشم سنگ بالای 1100 درجه سانتی گراد است.پشم سنگ اصفهان با بهترین کیفیت طبق استانداردهای َASTM در کارخانجات پارامیس ، آسیا، فراز عایق ، عایق سپاهان ، پوشینگر و …. تولید و بهره برداری می گردد.

مقاومت حرارتی عایق پشم سنگ چیست؟

زمانی که ما از مقاومت حرارتی صحبت می کنیم دقیقا به چه چیزی اشاره داریم ؟

مفهوم مقاومت حرارتی

زمانی که برای جنس خاصی از عایق های مختلف مانند پشم سنگ دمای خاصی را بیان می کنند ، یعنی آن جنس عایق در آن دمای مشخص شروع به تخریب شدن و دی فرم شدن و ذوب شدن می کند.

مقاومت حرارتی پشم سنگ چقدر است؟

با توجه به مفهوم مقاومت حرارتی و طبق تحقیقات بین المللی که روی عایق پشم سنگ صورت گرفته است ، این عایق در حدود بین دمای 1100 الی 1250 شروع به ذوب شدن و تخریب شدن می کند.

صرف نظر از این که پشم سنگ چه میزان چگالی ، چه میزان قطر و یا چه میزان طول داشته باشد ، مقاومت حرارتی آن ثابت خواهد بود. برای مثال : پشم سنگ تخته ای با طول 50 سانتی متر و قطر 10 سانتی متر با پشم سنگ لوله ای با طول 3 متر و قطر 2 سانتی متر همگی مقاومت حرارتی آن ها با هم برابر است.

اما نکته قابل توجهی که طول و قطر و چگالی می تواند روی عایق های پشم سنگ اثر گذاری کند این است که این مفاهیم روی مدت زمانی که یک عایق پشم سنگ طول می کشد تا ذوب شود اثر گذار خواهد بود.

این که چه زمانی طول می کشد تا عایق پشم سنگ ما شروع به ذوب شدن کند فرمول های تخصصی خود را دارد که شما را به مراجع علمی ارجاع می دهیم و برای بسیاری از محصولات پشم سنگ استاندارد نیز جداولی در این زمینه تهیه شده است.

اما دانستن این موضوع که عایق پشم سنگی که ما آن را خریداری کردیم چه مدت طول می کشد تا ذوب شود می تواند بسیار اهمیت داشته باشد به خصوص در مواقعی که آتش سوزی یا حادثه ای که به آتش سوزی منجر شود اتفاق می افتد.

ضریب انتقال حرارت پشم سنگ چقدر است؟

یکی از ویژگیهای مهم عایق پشم سنگ و به طبع آن هر عایق حرارتی مقدار ضریب هدایت گرمایی آن عایق می باشد. هر چقدر که ضریب انتقال حرارت یک عایق پایین تر باشد، آن عایق گرمای کمتری را از خود عبور می دهد و راندمان بهتری دارد.

ضریب انتقال حرارت هدایتی عبارت است از مقدار انرژی که از ماده در واحد ضخامت و در واحد زمان، در دمای مشخص عبور می کند. واحد ضریب انتقال حرارت در سیستم SI بر حسب W/m.K (وات بر متر بر کلوین) و در سیستم بریتیش بر حسب Btu/hft.F می باشد. ضریب انتقال حرارت را با K نشان می دهند.

هر گاه بین دو جسم اختلاف وجود داشته باشد گرما از جسم گرم به جسم سرد منتقل می شود و این انتقال گرما تا زمانی که دمای دو جسم یکسان شود وجود دارد.

دیوار ساختمان ها بین دو محیط مختلف قرار دارند که دمای هوا در این دو محیط متفاوت است. میزان گرمایی که از دیوار (یا هر جسم دیگری که بین دو محیط با دمای مختلف قرار دارد) عبور می کند از رابطه زیر بدست می آید:

thermal-conductivity-equation-1

طبق این رابطه هر چقدر که ضریب انتقال حرارت دیوار کمتر باشد، میزان گرمای کمتری از آن عبور می کند. با عایق کاری دیوار می توان ضریب انتقال حرارت را کاهش داد و از هدر رفتن گرما در زمستان و یا ورود گرما در تابستان جلوگیری کرد. ضریب هدایت حرارتی پشم سنگ کمتر از 0.040 وات بر متر درجه کلوین است.

چرخه تولید پشم سنگ اصفهان

تولید پشم سنگ روش های مختلفی دارد که وابسته به نوع پشم سنگ ، هندسه ، ضخامت ، و زمانی که مشتری سفارش خودت را می خواهد می باشد. در این بخش به شمای کلی روش تولید پشم سنگ می پردازیم .

پشم سنگ، الیاف معدنی ست که سالهاست به عنوان بهترین و مهم ترین عایق صوتی و حرارتی در کشورهای مختلف و صنعتی هم چنین در ایران مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد پشم سنگ در زمینه های صنعتی ، ساختمانی و کشاورزی گسترده است.

این نوع عایق با بررسی های سازمان بهداشت جهانی ضرر و مشکلی به هنگام استفاده ایجاد نخواهد کرد و در روند فرآیند تولید آن با رعایت استانداردهای بین المللی باعث بهبود کیفیت و کارایی آن و کاملا قابل بازیافت می باشند.

روند تولید پشم سنگ نسبت به گذشته تغییر نکرده اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت روزافزون علم، دستگاه ها و تجهیزات آن دچار تغییر شده و پیشرفت چشم گیری داشته است.

شمای کلی تولید پشم سنگ در کارخانجات اصفهان و تهران به شکل زیر است:

مرحله ی آخر با توجه به نوع پشم سنگ و با توجه به نیاز مشتری ورقه های تولید شده برش داده می شوند و عرضه می گردند و ضایعات بازیافت می شوند.

این برش ها به شکل های متفاوت برش طولی و برش عرضی انجام می شود و عملیات سایزینگ آن انجام می گیرد. هم چنین پس از این مرحله روکش های متفاوتی از جمله روکش آلومینیومی اضافه می شود و در نهایت بسته بندی و آماده تحویل می شوند.

قیمت پشم سنگ اصفهان

پشم سنگ عایق معدنی که با داشتن سه ویژگی مهم یعنی عایق حرارتی ، عایق صوتی و ضد حریق بودن یکی ازپرمصرف ترین عایق های معدنی در بخش صنعت و ساختمان می باشد.

این عایق معدنی با توجه به مزایای گفته شده و روش نصب ساده  برای عایق کاری دیوار ، کف ، سقف و حتی نمای ساختمان و برای عایق کاری تجهیزات و تاسیسات صنعتی و ساختمانی شناخته شده است.

پشم سنگ اصفهان درکارخانه های پارامیس ، فراز عایق ، آسیا ، ویلا و … بر اساس استاندرارد های روز دنیا در انواع عایق پتویی، عایق تخته ای ، عایق لحافی و لوله ای تولید و در بازار های عایق عرضه و توزیع می گردد.

عوامل مختلفی در تعیین قیمت پشم سنگ موثر هستند که اکثر آن ها مشخصات فنی پشم سنگ می باشند که بر قیمت آن تاثیر گذار است.

پشم سنگ تولید شده  برای محیط های عایق کاری با دماهای متفاوت  مشخصات فنی از جمله داسیته یا وزن، نوع ، ضخامت متفاوتی خواهد داشت لازم است قبل از خرید و اطلاع از مشخصات پشم سنگ مشاوره دریافت نمایید.

از جمله فاکتورهای موثر در تعیین قیمت پشم سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت و جنس پشم سنگ
  • نوع پشم سنگ
  • دانسیته پشم سنگ
  • ضخامت پشم سنگ
  • میزان عایق صوتی

همکاران ما همیشه اماده پاسخگویی به شما هستند ازطریق صفحه تماس با ما می توانید با ایشان ارتباط برقرار نمایید.