پشم سنگ دانسیته های مختلفی برای عایق کاری حرارتی و صوتی همچنین جلوگیری از آتش در صنعت عایق کاری دارد و مصرف انواع پشم سنگ تخته ای ، پتویی ، لوله ای و لحافی در کاهش مصرف انرژی تاثیرگذار بوده است.

دانسیته های مختلف پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ مانند پشم سرامیک و پشم شیشه یکی از انواع عایق های معدنی است که به عنوان عایق حرارتی صوتی و ضدحریق در مصارف مختلف کاربرد دارد.

ماده اولیه ی عایق پشم سنگ، بازالت است که  از گروه سنگ های آذرین می باشد و بازمانده فعالیت های آتشفشانی است.

برای تولید پشم سنگ، بازالت را در دمای 1500 درجه سانتیگراد ذوب می کنند و با استفاده از روشهای خاص آن را به الیافی بسیار ریز با قطر میکرونی تبدیل می کند.

97% کل محصول پشم سنگ را این الیاف تشکیل می دهد، 3%  باقی مانده رزین و روغن های مورد نیاز برای فرم دهی الیاف متناسب با نوع محصول مورد نیاز می باشد.

پشم سنگ در انواع عایق تخته ای، عایق پتویی ، عایق لوله ای و عایق لحافی برای عایق کاری حرارتی در دمای 30 تا 800 درجه سانتیگراد مصرف دارد.

از مشخصات پشم سنگ می توان به عملکرد آن در برابر آتش اشاره نمود که بعنوان یک عایق ضد حریق شناخته شده است

انواع پشم سنگ دانسیته های متنوع

محصولات پشم سنگ دانسیته های متنوع از جمله 30 تا 160 کیلوگرم بر متر مکعب داشته و با پوشش خارجی یا بدون پوشش تولید می شوند و شامل موارد زیر می باشد  در زیر اشاره شده است:

– پشم سنگ فله ای :

این نوع عایق صوتی حرارتی بصورت پشم سنگ خام حلاجی شده تولید و به مصرف می رسد و از آن برای پر کردن فضاهای فاقد شکل هندسی منظم استفاده می شود.

عایق لحافی Blanket :

عایق پشم سنگ لحافی بصورت رولی به بازار ارائه می شود و بسیار انعطاف پذیر می باشد. پشم سنگ لحافی در انواع مختلف بدون روکش و با روکش آلومینیومی و کاغذ کرافت تولید می شود و برای عایق کاری سقف ساختمان ها، سوله ها، دیوارها، سقف های کاذب، کانال های تهویه هوا و سطوح با انحنای کم استفاده می شود.

عایق پتویی ISO Blanket:

عایق پتویی پشم سنگ یک عایق حرارتی صوتی برای صنایع به حساب می آید و عموما جهت عایق کاری ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و لوله های با قطر بالاتر از 16 اینچ استفاده می شود. درتولید این نوع عایق پشم سنگ از هیچ رزین یا روغن استفاده نشده است.

عایق تخته ای Slab Board :

عایق تخته ای پشم سنگ یکی از پرکاربردترین محصولات پشم سنگ می باشد، این محصول در دانسیته و ضخامت های مختلف تولید می شودو بعنوان عایق صوتی حرارتی در ساختمان سازی استفاده دارد.

عایق لوله ای ISO Pipe :

همانطور که از نام آن پیداست، پشم سنگ لوله ای در قطر استاندارد لوله های موجود در بازار و در ضخامت های مختلف که در یک طرف آن برشی برای نصب راحت تر خورده است ، تولید می شود.

انتخاب پشم سنگ دانسیته و ضخامت آن

در برخی از شرایط و مکان ها هدف از عایق کاری تنها عایق کاری حرارتی نمی باشد بلکه جنبه های صوتی و ضد حریق بودن عایق نیز مهم است، بخصوص اگر عایق برای مکان های مسکونی و عمومی مانند بیمارستان ها، کتابخانه ها، مساجد، اتاق های کنفرانس و سمینار، سالن های نمایش و غیره استفاده شود.
عایق های حرارتی پشم سنگ همزمان عایق حرارتی-صوتی و ضد حریق می باشند. در هنگام انتخاب عایق حرارتی با ضخامت مناسب باید شرایط آکوستیکی را نیز در نظر گرفت تا عایق استفاده شده از نظر صوتی نیز راندمان و عملکرد مناسبی داشته باشد.

انواع عایق صوتی حرارتی پشم سنگ در دانسیته و ضخامت های مختلف تولید می شوند. بنابر این در انتخاب ضخامت و دانسیته پشم سنگ باید دقت نمود زیرا اگر در عایق کاری ضخامت کمتر از حد مورد نیاز انتخاب گردد راندمان حرارتی کم و اگر بیشتر از ضخامت بهینه باشد تنها باعث افزایش هزینه عایق کاری می گردد.

به همین علت فروشندگان عایق پشم سنگ دانسیته و ضخامت آن را مهم بر شمرده و در قیمت آن نیز تاثیر گذار است.

خرید پشم سنگ دانسیته و ضخامت آن

برای انتخاب نوع پشم سنگ دانسیته و ضخامت آن باید به نکات زیر دقت نمود:

  • دمای کارکرد برای عایقکاری حرارتی
  • مشخصه های فیزیکی از جمله ضریب انتقال حرارت و ضریب نفوذ رطوبت و بخار آب
  • ضخامت، دانسیته متناسب با شرایط عایق کاری
  • حجم عایق کاری و شرایط عایق کاری در محیط باز یا سربسته و شرایط نصب
  • هزینه نصب و تهیه آن
  • در دسترس بودن (قابل تهیه بودن)
  • روش نصب پشم سنگ و نگهداری آن
  • ضد حریق بودن و عدم اشتعال پذیری
  • میزان آلودگی صوتی برای عایقکاری صوتی

با توجه به نکات زیر می توانید برای خرید پشم سنگ دانسیته و ضخامت های مختلف و اطلاع از قیمت پشم سنگ از طریق صفحه تماس با ما مشاوره دریافت نمایید.