دانسیته چیست ؟ دانسیته یا چگالی یا وزن مخصوص وفشردگی همگی واژه هایی با یک معنا می باشند.این مفهوم علاوه بر محصولات پشم سنگ در کلیه مواد موجود در طبیعت مطرح می باشد. قیمت خرید و فروش عایق صوتی حرارتی پشم سنگ براساس ضخامت ، چگالی و متراژ آن محاسبه و خرید و فروش می گردد.

مفهوم دانسیته در خرید پشم سنگ چیست

یک از موارد مطرح در مواد موجود در طبیعت موضوع فشردگی یا چگالی است.در معرفی محصولات پشم سنگ غیر از ضخامت از مشخصه دانسیته نامبرده می شود.دانسیته پشم سنگ همان مقدار تراکم وزنی پشم سنگ در واحد حجم است.به عبارت دیگر دانسیته که همان جرم حجمی هم گفته می شود نسبت وزن به حجم می باشد.برای بدست آورن وزن یک مترمربع پشم سنگ تخته ای ابتدا ضخامت را که برحسب سانتیمتر است بر ۱۰۰ تقسیم می کنیم . نتیجه را در عدد دانسیته ضرب می کنیم.مثلا عایق پشم سنگ به ضخامت ۵ سانتیمتر و دانسیته ۸۰ وزنی برابر ۴ کیلوگرم را دارد.

تاثیر دانسیته در انتخاب پشم سنگ

چگالی یا وزن عایق پشم سنگ بر روی ضریب انتقال حرارت، ضریب نفوذ پذیری رطوبت و همچنین استحکام عایق تاثیر گذار است.به صورت معمول پشم سنگ هایی که دارای چگالی بیشتری هستند، ضریب انتقال حرارت و نفوذ رطوبت در آنها کمتر بوده و همچنین دارای استحکام بیشتری هستند.نکته مهم این است که دانسیته پشم سنگ با توجه به قطر آن مشخص می شود .برای مثال پشم سنگ با ضخامت ۵ سانتی متر، دارای دانسیته ۱۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.هرچه دانسیته پشم سنگ بالاتر می رود، باید قطر آن هم افزایش یابد تا عایق صوتی مناسبی باشد.

خرید پشم سنگ مقاوم در برابر فشار

استحکام فشاری مورد نیاز در ساختمان سازی که تحت بارگذاری وزن قرار می گیرد، در پشم سنگ با تراکم برابردر مقایسه با پشم شیشه تا ۲۰۰ کیلوگرم و در شیشه تا ۱/۱۱ کیلوگرم می باشد.در حالیکه تحمل قدرت فشاری مورد نیاز اولیه است، پشم سنگ می تواند عملکرد بهتری را داشته باشد.از انواع محصولات پشم سنگ که در آن قدرت فشرده سازی مورد نیاز می باشد، پشم سنگ تخته ای را می توان نام برد.جهت تولید این نوع پشم سنگ، پشم خام اولیه را با افزودن رزین در زیر پرس‌هایی با فشار بالا قرار داده و به صورت تخته‌هایی با دانسیته و ضخامت‌های مورد نظر تولید می‌کنند.

انتخاب برای خرید پشم سنگ

با توجه به مشخصات پشم سنگ که د ر زیر به آن اشاره شده است :

– در برابر آتش مقاومت زیادی دارد.
– با محیط زیست سازگار است.
– آسیبی به پوست نمی رساند و باعث سوزش آن نمی شود.
– در برابر خوردگی مقاومت دارد.
– ماده ای سبک ، استریل و عاری از عوامل آلوه کننده می باشد.
– قارچ ها و باکتری های نمی توانند در پشم سنگ رشد کنند.
– توجه داشته باشید که قیمت پشم سنگ به عایق صوتی و حرارتی بودن و نوع آن بستگی دارد.

برای نصب پشم سنگ بسته به کاربرد و ویژگی خاصی که مد نظر شماست با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید تا با توجه به نوع پشم سنگ قیمت آن را براساس ضخامت ، چگالی و متراژ آن محاسبه نمایند.به دلیل تنوع زیاد ، چگالی و ضخامت های گوناگون قیمت پشم سنگ متفاوت می باشد.جهت اطلاع از لیست قیمت پشم سنگ ، استعلام قیمت و خرید از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.