امروزه عایق های معدنی زیادی وجود دارند از جمله عایق پشم سنگ ،پشم شیشه که به دلیل تولید آن ها از الیاف معدنی جز عایق های معدنی شناخته شده اند.عایق پشم سنگ دارای دانسیته های مختلفی می باشد که با توجه به نیاز می توان آن را از مراکز توزیع خرید و نصب نمود.

عایق معدنی پشم سنگ

امروزه عایق های معدنی زیادی وجود دارند از جمله عایق پشم سنگ ،پشم شیشه که به دلیل تولید آن ها از الیاف معدنی جز عایق های معدنی شناخته شده اند.عایق پشم سنگ از سنگ بازالت از گروه سنگ های آذرین بازمانده از فعالیت‌های آتش‌فشانی بوده تولید می گردد.
در کارخانه های ایران بدلیل فراوانی ماده اولیه پشم سنگ یعنی سنگ بازالت این عایق صوتی حرارتی تولید انبوهی دارد.توزیع پشم سنگ در ایران بدلیل فراوانی ماده اولیه آن و تولید انبوه آن در استان های مختلف بصورت تقریبا یکنواخت بچشم می آید.عایق کاری اصولی طبق استاندارد های روز دنیا با محصولات عایق پشم سنگ نقش مهمی در صرفه جویی انرژی دارد.

ویژگی های عایق معدنی پشم سنگ

یکی از بهترین عایق های حرارتی و صوتی که در حال حاضر در سراسر دنیا برای عایق کاری مطرح می باشد ، انواع پشم سنگ است.
پشم سنگ برخلاف عایق‌های حرارتی دیگر شناخته شده در دنیا بی ضررترین است که به پوست آسیبی نمی‌زند و باعث سوزش آن نیزنمی‌شود.

از مهم ترین ویژگی های عایق معدنی پشم سنگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– ساخته شده از مواد طبیعی.
– بیش از ۷۵ درصد عایق معدنی امکان بازیافت دارد.
– استحکام حرارتی : تا دمای ۱۴۰۰ درجه را تحمل می کند.
– صوت و صدا را از خود عبور نمی دهد.
– نسبت به عایق فایبرگلاس ارزش عایق بندی بیشتری دارد.
– در گذر زمان خواص و قابلیت های خود را نگه می دارند.
– امکان نفوذ رطوبت و نم در عایق معدنی وجود ندارد.
– در هنگام نصب به گیره و چارچوب نیازی ندارد.

مقایسه پشم سنگ با پشم شیشه و سایر عایق ها

عایق پشم شيشه ازمذاب شيشه و تولید الياف متراکم به صورت رول يا پانل توليد مي گردد.عایق پشم سنگ از سنگ بازالت از گروه سنگ های آذرین بازمانده از فعالیت‌های آتش‌فشانی بوده تولید می گردد.عایق های پشم سنگ و پشم شيشه که هر دو با ساختار اليافي هستند .با توجه به محل نصب انتخاب متفاوتی دارند.ازمهم ترين اختلافات عایق پشم سنگ و پشم شيشه در مقاومت حرارتي آن ها می باشد.هردو دارای مقاومت بالایی هستند اما عایق پشم سنگ، چون در مواد اولیه آن از سنگ بازالت استفاده شده است مقاومت بيشتري در برابر آتش دارد.پشم سنگ براي عايق صوتي انتخاب مناسب تری است و کيفيت آن در جلوگيري از ورود صوت قابل مقايسه با پشم‌ شيشه نيست.مقاومت حرارتي عایق پشم سنگ با ضخامت آن رابطه مستقيم دارد و دانسيته هر دو محصول در کارايي و ميزان عملکرد موثر است.

نحوه توزیع پشم سنگ

عایق معدنی پشن سنگ پس از تولید به صورت خام، طی فرآیندی تبدیل به عایق هایی با اشکال مختلف زیر شده که هر کدام کاربرد های خاص خود را دارند.

– پتویی
– لحافی
– تخته ای
– لوله ای
به طور مثال یکی از این محصولات پشم سنگ لوله ای است که برای عایق بندی لوله ها به خصوص در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.
عایق پشم سنگدارای دانسیته های مختلفی می باشد که با توجه به نیاز می توان آن را از مراکز تولید و توزیع آن خرید نمود.با توجه به محل مورد نیاز و کاربرد عایق پشم سنگ بهتر است از متخصصین ما از طریق صفحه تماس باما مشاوره و راهنمایی دریافت نمایید.